Selamat Pagi!!

Assalamualaikum,

Selamat Pagi...Hari ni khamis still got to work...Xpe esok dah jumaat...Bertabah la!!!huhu...So today breakfast ape? Today teringin nak makan mee hoon tapi ape yang dibelinye lain plak...

                                                                tadaaaa!!!!!
Bukan nak kata apa la kan...Punya la berlambak kedai jual nasi lemak dekat area yang sama cuma pilih je. Ada business maju ada yang tidak..Kalau nak cakap bergantung pada kesedapan masakan dieorang tu x jugak. Kedai yang aku beli mee hoon ni, teruk betul rasa nasi lemak die..Macam x boleh telan...Bukan aku je, my whole family...Tapi mee hoon die ok la...But still nasi lemak die mmg habis hari2..agaknye lain tekak lain rasa agaknye...Ntah la...Tapi kesian tengok yang lain2 tu..Sebab aku penah rasa kesusahan jual nasi lemak dulu. Masa laki aku diberhentikan keje....Die mmg macam give up habis...Sepanjang aku kenal die, aku x penah tgk die macam tu..Rasa sedih sangat... So aku pujuk die jom meniaga nasi lemak kat kaki lima sementara nak dapat panggilan kerja mana2...Dengan berat hati die setuju la jugak...Banyak kenangan pahitmanis masa meniaga...Jadi witness orang kena ragut la, khemah terbang sebab angin kuat, hujan lebat la, habis kuyup semua barang ngan orang-orangnye skali...Kelakar pon ada...

Seriusly aku cakap,susah nak survive sekarang..Ko kene ade kontigensi plan... kene keje extra...Kalau dalam satu family gaji suami isteri  kalau gabung 6 ribu pon x cukup...ko bayangkan gaji yang seribu lebih tu....macam mana tu...kadang-kadang aku dah habis ikhtiar dah mana nak cari duit extra...orang kata masuk mlm, jual insuran...Ye btol tapi kene tengok masa jugak...bukan semua orang ada masa yang sesuai...So korang ada apa2 yang boleh dikongsi macam mana nak cari duit extra mai la kongsi skit tips korang tu...okay guys....

Comments

Popular Posts