Sharing is caring kan....???

Assalamualaikum...

Pekabe sume....Hope korang sihat & happy-happy ye..Entri kali ni bukanlah tujuannye nak promote mana-mana produk ke hape tapi nak share la pengalaman makan produk ni...Produk ape???? "SHAKLEE".... Saya x jual tau produk ni, produk ape-ape pon saya x jual... Saje nak story skit...Ok saya start makan "SHAKLEE" ni dari bulan  Mac ari tu... Itupun adik ipar yang hadiahkan... Die bagi saya Alfafa & Lecithin...Saya makan alfafa 3 biji sehari sebelum tido & 4 biji lecithin pon makan sebelum tido... (saya makan x ikut presription pon sebabnye perut saya ni sensitif kang silap makan skit dah sakit perut berguling-guling...)

       Untuk pengetahuan sume, masa bulan Mac tu jugak la saya tetibe insaf nak pi buat la medical check up kat klinik kesihatan (kene desak ngan mak...). Berat saya 126 kg..Ye 1.2.6 kg!! (harap jangan yang kene serangan sakit jantung!) & saya ade darah tinggi & kolestrol rupenye.... So doktor bagi ubat darah tinggi tapi katenye ubat kolestrol die hold dulu, die mintak saya cube control pemakanan saya..& banyak makan oat!! Wekk!! Oat kalau makan skit-skit bole la...kalau nak makan banyak-banyak tu, boleh pengsan kot...

       Walaupun doktor dah sarankan suruh kurangkan makanan berminyak, saya yang sememangnye x makan saman & obses ngan makanan bergoreng ni memang bedal jugak la kan... Tapi at the same time saya makan ubat shaklee tu... So pegi checkup kali kedua, berat turun 3 kg..Dan yang terkezoot sangat tu... kolestrol dah normal... apakah?? Doktor pun heran...die tanye awak ade makan ubat lain ke sebab susah nak turun paras kolestrol ni lagi-lagi badan besau cam awak ni...GULP!(amboi ke main doktor ye...)
Balik umah dengan perasaan happy la kan...

        Check up ketiga sume ok, berat turun lagi 3 kg... So total skang dah turun 6kg.. Next check up will be this coming July... Insyallah saya update... Disini kesimpulannye, walaupun bedal macam-macam, x exercise plak tu tapi berat still turun... memang lambat skit tapi rase cam x rugi apa-apa kan..(adakah ini situasi WIN-WIN???) kalau jaga makan & exercise lagi cepat agaknye... Well, still long way to go.. Baru-baru ni saya beli zink ,b-complex & ESP plak..cume ESP x makan lagi, ingat nak start makan bulan puasa ni... Nanti saya update... Tata..



~Mari berjoget ramai-ramai~

Comments

Popular Posts