Berat badan yang melampau!


Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia....

Hai everyone.....sihat x today?? Atau terlobeh sehat??? Hehehe....Meh kito cito pasal boghat badan...Sonokkan sape yang dapat maintain kan body mcm dolu-dolu...Ini meme masalah saya dari dulu....Pendek kate memang  A+ la....Kalau la result saya cenggini...memang dapat “Dekan” la... sangat dasyat....

Macam-macam menu diet & ubat-ubat saya dah cuba...Memang turun....lopeh tu naik 2 kali la beb!!Saya akui saya x suke bersenam...x suke berpeluh la...nanti kulit cepat gatal-gatal..huhuhu

Ingat nak try alpha lipid...tapi macam mahal sangat....x mampu...saya pernah cube try herbalife...Downline saya tu  asyik ckp je ngan saya...”Awak kene berkorban, nak sihat,nak cantik memang banyak pakai duit...Yeke perlu ke macam tu???? Korang rasa??? Lepas tu die kate rase macam “ice-cream”....Tapi anak tekak saya x rase camtu pon....sedap lagi produk total image~Tummitrim(dah xde kat pasaran..)...Last sekali saya berenti....Makan “Duramine”...memang turun...dari 90 kg turun jadi 75kg...Tapi effectnye  x boleh tido langsung...Mate ni nak terbukak je...adoi...so berenti jugak...

Pendek kate macam – macam product dah try, jamu, meal replacement...macam-macam lagi la...kesian kat perut saya...dah la makan banyak...ni sumbat plak dengan macam-macam ubat... Memang sebenarnye jaga makan ngan exercise yang terbaik tapi bile saya nak start?? Macam rasa susah je nak mulakan...asyik delay je...”oh xpe la aku diet esok la, ari ni banyak nak gune tenaga.... ITU SEMUA POYOOOO! Bak kate abg awie...

Kalau bukak google, salah satu tab tu mesti pasal “How to lost weight”....apahal????Tapi x buat... mama siap kate, hang ni baca doa penerang hati skit...bagi terbukak la hati tu nak kurus badan dengan “SERIUS”!! Papa plak kate, dulu papa dok nangis la nak tgk hang mkn...skang ni mcm nak nangis je tgk hang x berenti makan ........Hambik ko se das!!!!

Suami banyak kali tegur, Baby, bile awak nak kecik kan badan...saya risau ngan kesihatan awak...Awak kan janji nak jaga saya....Saya  sebenarnye x kisah badan awak camni tapi saya takut awak sakit....Hambik ko due kali das!!!

Satu hari, tengah sembang dengan mak mentua...”Mak, orang kate rupe kite same la mak kalau  saya pakai spek...Tetibe mak mentua cakap “Sori ek badan x sama!!!” OMG...terkedu siottt.....ni bukan das dah ni dah pakai BAZOOKA!!!! Mak oh mak.....




The moral of the story is......SILA KURUSKAN BADAN ANDA!!!

Comments

Popular Posts